۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۶

استاندار مرکزی تاکید کرد؛

لزوم دریافت مجوز آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی از استاندارد مرکزی

لزوم دریافت مجوز  آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی از استاندارد مرکزی

اراک- استاندار مرکزی بر لزوم دریافت مجوز آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی از اداره کل استاندارد این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: حوزه استاندارد حساسیت‌های فراوانی دارد که در مرکزی این مهم، به خوبی رعایت شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به نقش دستگاه قضا در حوزه استاندارد گفت: دادگستری و نهادهای قضائی استان همواره در کنار اداره‌کل استاندارد بوده و نظارت گسترده‌ای دارند که جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی موظف به اخذ مجوز از اداره کل استاندارد هستند چرا که حفظ سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه می‌توان بازه زمانی مشخصی برای دریافت گواهینامه آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی استان لحاظ کرد، افزود: انتظار است دستگاه‌های اجرایی ذیربط در بازه زمانی ۴۵ روز تفاهم‌نامه‌ای برای اجرا و بهبود فعالیت در بخش خدمات با لحاظ کردن استانداردهای لازم منعقد کنند.

استاندار مرکزی با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در خصوص خوراک دام و طیور افزود: چنانچه در این حوزه استانداردها رعایت نشود و نظارت ویژه‌ای وجود نداشته باشد، اثرات منفی بر تولیدات و سلامت مردم خواهد داشت.

مخلص الائمه تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ شورا، کمیته و کارگروه در استان مرکزی وجود دارند که یکی از کارآمدترین شوراها، شورای استاندارد است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت نان کامل در استان مرکزی گفت: نهضت نان کامل، انقلابی در سبک زندگی و تغذیه مردم در سطح کشور ایجاد کرد و گفتمانی را در سطح کشور شکل داد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ۹۰ نانوایی نان کامل در استان مرکزی فعالیت دارند که سازمان استاندارد می‌تواند در این حوزه نقش آفرینی مؤثری داشته باشد و توصیه می‌شود برای فتیر اراک نیز استانداردهای مشخصی تعیین شود.

ساختمان‌های ناایمن دستگاه‌های اجرایی در اسرع وقت معرفی شوند

لزوم دریافت مجوز  آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی از استاندارد مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: ساختمان‌های ناایمن این استان شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی دیربط اعلام شده اما اقدام لازم و جدی در این راستا صورت نگرفته است.
سید سعید میرنظامی افزود: همچنین به دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اعلام شده تا ساختمانهای ناایمن خود را معرفی کنند که این مهم نیز مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی گفت: صلاحیت غالب آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی استان مرکزی، تاییدیه لازم را ندارند که انتظار است در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.


مدیرکل استاندارد استان مرکزی در خصوص وضعیت ایمنی آسانسورهای استان گفت: ایمن سازی آسانسورهای ارگان‌های ذیربط باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

میرنظامی با اشاره به استانداردسازی اماکن ورزشی استان مرکزی نیز گفت: اقدامات مناسبی در برخی اماکن ورزشی انجام شده اما آنگونه که باید رضایت بخش نیست و انتظار است این مهم مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

کد خبر 6235363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha